top of page
תמונת הסופר/תOkas (Yanniv) Gold

כן כן כן! להיות ב-כן על פי הטנטרה. חלק 1/3

עודכן: 20 באוג׳

אחד הדברים הראשונים שלמדתי כשהתחלתי את המסע שלי בתוכנית להכשרת מנחים במארג (הבית למיניות.אהבה.רגש.גוף) היה להיות ב-כן.


מאז זה הדבר הראשון שאני מדבר עליו גם בעבודה פרטנית וזוגית וגם בסדנאות טנטרה.


העניין עם המידע הזה שהוא לא משהו שיודעים אותו וזהו. זה כמו אימון כושר. זה דבר שצריך לתרגל ולהתחזק בו יום יום.


והקטע הכי מגניב זה שאין דבר כזה לא להצליח - גם אי הצלחה היא חלק מההצלחה.

יחי הטנטרה והסתירות שבה!


אז הנה המידע על מה זה אומר להיות ב-כן ומה עושים כשאנחנו ב-לא.


במסגרת תהליכי ליווי אנחנו חוזרים למקומות האלה פעם אחר פעם.

מנחים טובים יידעו לכוון, לשים אצבע ולהאיר על המקומות האלה עבור המונחים שלהם ויחד לעבד את מה שקורה שם, בין אם זה בשיח, בתרגולי מודעות שונים או דרך הגוף.


חילקתי את הנושא לשלושה מאמרים נפרדים

  1. מה זה להיות ב-כן

  2. להיות ב-כן ל-לא

  3. להיות ב-כן וקבלה אך לא להישאר פאסיביים


נתחיל


במסורת הטנטרה, עקרון ה-"כן" מייצג את ההתמסרות, הקבלה והפתיחות כלפי עצמך, כלפי אחרים וכלפי החוויות שעוברות דרכנו בחיים. בניגוד למערכות פילוסופיות אחרות שמתמקדות בשליטה או דיכוי של תחושות, הטנטרה קוראת לנו להגיד "כן" לחיים על כל מורכבותם. זהו תרגול של כניעה, לא במובן של ויתור או חוסר כוח, אלא במובן של זרימה עם החיים וקבלה של כל מה שמגיע אלינו כחלק מהדרך שלנו לצמיחה והתפתחות.


מה זה אומר להיות ב-"כן"?


להיות ב-"כן" על פי הטנטרה פירושו לפתוח את עצמנו באופן מלא לכל החוויות, הרגשות, והתחושות שמופיעות בחיינו. זהו תרגול שמזמין אותנו להפסיק להתנגד או להילחם במציאות כפי שהיא, ולהתמסר למה שיש, במקום למה שאנו חושבים שצריך להיות.


הקבלה של עצמנו


השלב הראשון בהיות ב-"כן" הוא הקבלה המלאה של עצמנו. זה אומר להגיד "כן" לכל החלקים בנו – לטוב ולרע, לחוזקות ולחולשות, למחשבות ולרגשות. בתרגול זה אנו לומדים לשחרר את הציפיות ואת השיפוטיות העצמית, ולהתחבר לאמת הפנימית שלנו.


הקבלה של אחרים


באותה מידה, להיות ב-"כן" ביחסים עם אחרים זה להפסיק לנסות לשנות אותם או לשלוט בהם, ולהתמקד בקבלה ובהבנה. על פי הטנטרה, כל מערכת יחסים היא מראה שמשקפת לנו את עצמנו, וכשאנו מסוגלים להגיד "כן" למי שהאדם שמולנו באמת, אנו למעשה מתמסרים גם לחלקים בנו שמבקשים להיות נראים ומקובלים.


הקבלה של חוויות החיים


הטנטרה מזמינה אותנו להיות פתוחים לכל מה שהחיים מביאים, בין אם זה נעים ובין אם לא. זהו תרגול של אמון בכך שכל חוויה יש לה מקום ומשמעות, ושגם באתגרים ובקשיים יש פוטנציאל ללמידה ולצמיחה.


איך לתרגל את ה-"כן" בחיי היומיום?


  1. מדיטציה ומיינדפולנס: אחת הדרכים להתחבר ל-"כן" הפנימי היא בזמן תרגול מדיטציות. יש מדיטציות שמתעסקות ספציפית בנושא הקבלה אך אפשר לתרגל זאת בכל מדיטציה באשר היא ובתרגולים דומים כמו יוגה. זהו החלק בתרגול שבו אנו יושבים בשקט ומאפשרים לכל מה שעולה – מחשבות, רגשות, תחושות פיזיות – להיות נוכחים מבלי לנסות לשנות או לדחות שום דבר.


  1. תרגול ביומיום: להיות ב-"כן" יכול להתבטא גם בפעולות קטנות ביום-יום. לדוגמה, אם נתקלנו בסיטואציה מאתגרת בעבודה או בחיים האישיים, ננסה לשאול את עצמנו איך היינו מתנהגים אם היינו מקבלים אותה לחלוטין, בלי התנגדות. איך היינו מגיבים אז?


  1. פיתוח מודעות לתגובות שליליות:

בכל פעם שאנחנו מבחינים בתגובה שלילית כלפי משהו או מישהו, נעצור לרגע ונשאל את עצמנו מה יכול לקרות אם נגיד "כן" במקום. איך זה ישפיע על המצב?


לסיכום


להיות ב-"כן" על פי הטנטרה הוא תרגול תמידי ועוצמתי שמזמין אותנו לחיות את חיינו מתוך קבלה מלאה של עצמנו, של אחרים ושל החוויות שמגיעות אלינו. זהו מסע של פתיחות, חמלה ואמון, שמאפשר לנו להיות בנוכחות מלאה בכל רגע ורגע. כך אנו לומדים להגיד "כן" לחיים ולזרום איתם, במקום להיאבק בהם.


במאמר הבא נבדוק מה קורה אם אנחנו ב-לא.


—-

אוקאס (יניב) גולד


(P)(C)

 כל הזכויות שמורות


מצאתם שגיאות הגהה?

יש לכם הערות, הצעות לעריכה, שינויים או תוספות?

תהיו חברים ותגידו לי :)

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page