top of page
תמונת הסופר/תOkas (Yanniv) Gold

כן כן כן! להיות ב-כן ל-לא. חלק 2/3

בפרק הקודם הבנו מה זה אומר להיות ב-כן ולחיות את ההוויה הזאת. לא דבר קל בפני עצמו ובטח לא משהו שקורה מיד אלא תרגול מתמשך שלוקח זמן ותהליך של הליכה קדימה ואחורה עד שזה נהפך לחלק מהחיים.


אבל מה קורה כשאנחנו מרגישים שאנחנו ב-לא ולא מצליחים לשנות את זה ולהיות ב-כן?


כשאנחנו מוצאים את עצמנו בתחושה של "לא" – מצב שבו אנחנו לדוגמה מתנגדים, מסרבים או דוחים משהו בחיינו – חשוב להבין שזהו רק חלק טבעי מהחוויה האנושית!


תחושת ה-"לא" אינה משהו שיש להדחיק או להימנע ממנו, אלא ניתן לראות בה הזדמנות לעבודה פנימית ולחקירה עמוקה יותר.


מה המשמעות של תחושת "לא"?


תחושת ה-"לא" יכולה לנבוע ממקומות שונים: פחד, חוסר ביטחון, פצע רגשי, טריגר, טראומה, או רצון לשמור על שליטה. כאשר אנו חווים "לא", זה יכול להיות סימן לכך שיש משהו בתוכנו שדורש תשומת לב, משהו שאנו לא מוכנים לפגוש או לקבל כרגע.  התחושה הזו אינה כישלון אלא דבר טבעי ואפילו הזמנה לחקירה פנימית.


איך להתמודד עם תחושת "לא"?


  1. קבלה של ה-"לא״

    בשלב הראשון, חשוב לקבל את תחושת ה-"לא" כפי שהיא, מבלי לשפוט אותה. לדוגמה, אם אנחנו מרגישים התנגדות כלפי סיטואציה מסוימת, ננסה להכיר בכך שזו התחושה שלנו ברגע זה. הטנטרה מלמדת אותנו שההכרה והקבלה של "לא" הן חלק מהמסע להיות ב-"כן".

  2. חקירה פנימית

    אחרי שקיבלנו את התחושה, אנחנו יכולים (אך לא חייבים) להתחיל לחקור מאיפה היא מגיעה. נשאל את עצמנו שאלות כמו: מה בדיוק אני מסרב/ת לקבל? ממה אני חושש/ת? מה יקרה אם אגיד "כן"? האם יש משהו מהעבר שלי שמשפיע על ההתנגדות הזו?

    לפעמים - אין לנו כוחות לחקירה הזאת וזה בסדר פשוט להניח לזה להיות ולעבור ישר לשלב הבא.

  3. נשימה ותנועה

    תרגול נוסף שיכול לעזור הוא להשתמש בנשימה ובתנועה כדי לשחרר את התחושה התקועה.

    אפשר לנשום עמוק ולנסות להרגיע את מערכת העצבים, לשקשק את הגוף, לקפוץ, לרקוד, לרוץ.

    אפשר לעצום עיניים ולבדוק איפה בגוף אנחנו מרגישים את ה-״לא״ הזה ואז אנחנו יכולים לעשות תרגיל נשימה שבו אנחנו נושמים עמוק ומדמיינים שהנשימה מגיעה לתוך המקום בגוף שבו אנחנו מרגישים את ה-"לא", ומדמיינים את התחושה מתפוגגת עם כל נשיפה. תרגול זה עוזר לשחרר את ההתנגדות הפיזית והרגשית ולפתוח מקום ל-"כן".

  4. מתן מקום ל-"לא" בתוך ה-"כן״

    להיות ב-"כן" בטנטרה לא אומר להתעלם או למחוק את תחושת ה-"לא", אלא להכיר בכך שגם היא חלק מהתהליך. אפשר להיות ב-"כן" ל-"לא", כלומר לקבל את עצמנו גם כשאנחנו מרגישים התנגדות. זהו תרגול של חמלה עצמית ואמון בתהליך.

  5. מעבר הדרגתי

    לעיתים, המעבר מ-"לא" ל-"כן" אינו מיידי ואינו חייב להיות כזה. תהליך ההתמסרות והקבלה הוא הדרגתי ולעיתים לוקח זמן. ניתן להתחיל בהדרגה לפתוח את עצמנו ל-"כן" על ידי פעולות קטנות, כמו לנסות לראות את המצב מנקודת מבט אחרת או להתחיל לשחרר שליטה בצורה מבוקרת.


האם ניתן להיות ב-"כן" ללא "לא"?


למעשה, ה-"לא" וה-"כן" הם שני צדדים של אותה מטבע. בטנטרה, המטרה אינה לחסל את תחושת ה-"לא" אלא לשלב אותה בתוך תהליך הקבלה הכולל. הכרה וקבלה של שני הצדדים הללו יוצרת איזון, ומאפשרת לחוות "כן" אותנטי יותר, כזה שמכיל גם את הקשיים והאתגרים לצד הפתיחות והקבלה.


תחושת ה-"לא" היא חלק בלתי נפרד מהמסע הטנטרי, והיא מספקת לנו הזדמנות להעמיק את ההבנה העצמית שלנו ולהתקרב ל-"כן" אמיתי ושלם יותר. דרך הקבלה של ה-"לא", החקירה הפנימית, ושילוב הנשימה והתנועה, ניתן ללמוד איך להיות ב-"כן" גם כשאנו חווים "לא". זהו תהליך שמזמין אותנו להיות פתוחים, סבלניים וחומלים כלפי עצמנו, מתוך הבנה שה-"כן" וה-"לא" הם שניהם חלק מהחיים ומהדרך שלנו לצמיחה והתפתחות.


—-

אוקאס (יניב) גולד


(P)(C)

 כל הזכויות שמורות


מצאתם שגיאות הגהה?

יש לכם הערות, הצעות לעריכה, שינויים או תוספות?

תהיו חברים ותגידו לי :)

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentários


bottom of page